maandag 26 januari 2015

Menuplanning





Plannen, het is iets waar ik ontzettend veel moeite mee heb. Ik ben soms met veel dingen bezig en uiteindelijk is niks af.

Een van de dingen wat bij mij altijd chaotisch ging waren de boodschappen. Dit deed ik elke dag. Dit koste me veel tijd. Tijd die ik beter voor andere dingen kon gebruiken.
Ook ging ik naar de winkel en moest daar dan nog bedenken wat we zouden gaan eten. Ik kwam vaak thuis met maar de helft van wat we nodig hadden.
Toen ik een aantal maanden geleden thuis kwam te zitten omdat het me teveel werd wist ik dat er iets moest veranderen. Ik ben toen op zoek gegaan naar manieren om te plannen. Een van die manieren was menuplanning.
Wat houdt dit precies in? Bij menuplanning plan je voor de hele week wat je gaat eten.
Ik ging het proberen. Ik plande voor de hele week wat we gingen eten en begon ook met het maken van een boodschappenlijstje. Dit deed ik ook niet waardoor ik dus de helft vergat.

In die periode heb ik ook een planner gemaakt. Een agenda, waarin ik dus ook ruimte heb gemaakt voor de menuplanning.

Het bevalt mij heel goed. Het geeft rust, ik doe nu 2 keer per week boodschappen en maak ook een boodschappenlijstje. Dit geeft rust. Rust in mijn hoofd en dat heb ik hard nodig. Het gebeurt minder vaak dat ik dingen vergeet. Ook het boodschappenlijstje werkt goed. Ik ben veel korter bezig omdat ik niet meer in de winkel hoef na te denken. Ik werk het lijstje af en klaar. Heerlijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten