vrijdag 13 februari 2015

Spelen met snippers


Soms doen er zich momenten voor dat de kinderen onverwacht en spontaan lekker rommel kunnen maken. Bij ons thuis was gisteren zo 'n moment.
Ik had eindelijk eens tijd (en gelegenheid) om mijn papieren op te ruimen en vooral ook weg te gooien. Heerlijk!
Voor dat opruimen had ik de papierversnipperaar van mijn vader geleend. Wat overbleef waren wel 6 tassen met snippers. De reden van opruimen schrijf ik volgende week over.
Op een gegeven momen zag ik die tasen staan en bedacht ik me dat de kinderen daar ook wel erg leuk mee zouden kunnen spelen. Toen ik mijn zoon had opgehaald uit school en ze wat gegeten en gedronken hadden mochten ze van mij 1 tas leeggooien. Wat een lol hebben ze gehad! Met een aanloop erin springen, zwembad spelen, omhoog gooien alsof het sneeuw is, een kasteel bouwen, elkaar ingraven het kwam allemaal voorbij. Zij hebben ervan genoten, maar ik ook, heerlijk om ze zo te zien genieten!
Ook het opruimen daarna ging prima. Daar hadden ze ook weer lol in.
Soms moet je gewoon je bezwaren van rommel even opzij zetten en de kinderen gewoon lekker laten genieten. Iets wat ik te weinig gedaan heb en wat ik de komende periode zeker weer ga doen!





1 opmerking: