maandag 23 maart 2015

Paaseieren met washitape voor in de paastak


Gisteren was het weer tijd om onze paastak neer te zetten en te versieren. Ik heb al een heel arsenaal aan paaseieren en andere versieringen. Toch besloot ik om samen met de kinderen versiering te gaan maken. Op pinterest kwam ik verschillende iedeeën tegen van eieren (of paashaasjes) met washitape. Samen met de kinderen ben ik aan de slag gegaan.

Benodigdheden:
- Schaar;
- Mal van ei (ik gebruikte dezelfde als van de paaseislinger die ik al eerder met de kinderen maakte);
- Washitape;
- Draad.

Aan de slag:
Ik begon met het omtrekken en uitknippen van de mal. Daarna mochten de kinderen washitape uitzoeken en ik knipte de stukjes af. Zij plakten het op de eieren. Toen de eieren vol waren knipte ik het overtollige tape weg en maakte ik er met draad een lusje aan die ik met een stukje washitape bevestigde.
Al snel wilde mijn dochter de tape zelf knippen en dit ging prima. Ik vind het erg gezellig staan in de tak. De slinger die ik in de tak heb hangen maakte ik vorig jaar door pompoms aan een draad te rijgen. Lekker vrolijk.






2 opmerkingen: