vrijdag 22 mei 2015

Het letter-, cijfer-, kleuren- en vormenwinkeltje?


Het begon met "Het letterwinkeltje" van opa Brom, toen kwamen er een cijferwinkeltje, een vormenwinkeltje en een dierenwinkeltje en nu is er een nieuwe winkel onderweg in de winkelstraat.
Ik heb het hier over een serie boeken van Marianne Busser en Ron Schröder. Ik vind het erg leuke boeken. Het leert kinderen hoe het werkt met letters, cijfers en kleuren. De boekjes zijn geschreven op rijm en dat spreekt altijd aan. Je kunt dan voorlezen met veel meer intonatie wat kinderen erg leuk vinden.
Zelf heb ik "Letterwinkeltje" en het "cijferwinkeltje" in mijn bezit. Ik lees ze graag voor aan de kinderen. Van de bibliotheek hebben we inmiddels het kleurenwinkeltje geleend.

Maar elke keer als ik de boekjes lees vraag ik me af of het ook rendabel zou zijn om een eigen letterwinkeltje of cijferwinkeltje op te starten. In de verhaaltjes lopen de winkeltjes goed. Maar vooral hebben de eigenaren plezier in hun werk. Elke keer denk ik weer zou het iets voor mij zijn om dit op te starten, mijn eigen letterwinkeltje. Of misschien een combinatie van 4 dingen: letters, cijfers, kleuren en vormen. Zou ik klanten trekken met zo 'n winkeltje? Ik denk het niet, ik denk dat het altijd bij dit idee in mijn hoofd zal blijven. Maar ach, dromen mag, toch.......?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten