woensdag 20 mei 2015

Update: hoe gaat het nu met mij!

Eigenlijk kan ik hier heel kort over zijn en het in 1 woord omschrijven: Goed!

Maarja met dat ene woordje heb ik natuurlijk nog geen blogpost geschreven, dus wil ik het wat uitgebreider doen.

Zoals ik al schreef het gaat goed met mij. De keuze om te stoppen met werken is zeker een goede keuze geweest. Al mis ik het wel om aan het werk te zijn, maar het werk als juf mis ik niet, dat was voor mij echt te stressvol. Dat ik het werk niet mis bevestigd voor mij dat de keuze goed geweest is.

In huis heb ik nu een goed ritme gevonden en merk ik dat ik naar de kinderen toe rustiger ben. Dit doet mij en de kinderen goed. Ze hebben er echt onder geleden en ik ben blij dat ik ze nu de aandacht kan geven die ze nodig hebben en verdienen.

Ik ben inmiddels ook alweer wat stapjes verder in mijn traject naar een nieuwe baan. Ik ben er nu wel achter dat ik niets meer in het onderwijs wil doen. Waar ik eerst nog dacht aan activiteitenbegeleider of iets anders in die hoek denk ik dat dat het ook niet gaat worden. Verder ben ik bezig met het verfijnen van mijn elevator pitch en ga ik mijn CV maken. Ook ga ik kijken of ik stages kan lopen om me te verdiepen in verschillende beroepsgroepen. In eerste instantie zal dat iets administratiefs zijn. Van daaruit gaan we weer verdere stappen maken richting een nieuwe baan.

Voor nu geniet ik echt ontzettend van de kinderen en het gezinsleven. Ik werk nu aan mezelf en ben er dankbaar voor dat ik die mogelijkheid heb gekregen. Langzaamaan komt alles op zijn pootjes terecht en ga ik met vertrouwen de toekomst in!

Voor deze schatjes doe ik het allemaal en weet ik dat het goed is!

1 opmerking:

  1. Wat fijn dat je je zo goed voelt! En ook prettig om te merken dat je de juiste beslissing hebt genomen denk ik. Het klinkt alsof er allerlei leuke nieuwe mogelijkheden voor je liggen! Heel veel succes gewenst.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen