donderdag 11 juni 2015

Dromen!

Dromen, iedereen heeft ze wel. Zo ik ook. Vandaag neem ik jullie mee naar mijn dromen van vroeger en naar de dromen die ik nu nog heb.

Mijn dromen van vroeger
Vroeger als kind had ik ze al, dromen. Ik droomde ervan om beroemd te worden. Een bekend zangeres zoals Madonna. Ik zou de wereld veroveren met mijn liedjes en geweldige shows. Op mijn kamer speelde ik het na, inclusief denkbeeldig, juigend publiek. Helaas had ik niet erg veel talent en bleef het bij zingen in een koor (geen solo, want dat vond ik te eng).

Ook droomde ik ervan een topvolleybalster te worden. Helaas ook niet waargemaakt i.v.m gebrek aan toptalent (voor de goede orde, ik kon best redelijk volleyballen, maar echt talent had ik niet) en gebrek aan lengte (1.63 is niet erg handig als je ballen af moet blokken).Maar ik heb  jarenlang met veel plezier aan volleybal gedaan in het recreatieve circuit. Dat was ook prima voor mij.

Dromen die uitgekomen zijn
Toch heb ik ook een aantal van mijn kinderdromen waargemaakt.

Een grote droom van mij was namelijk om ooit te gaan trouwen in een echte prinsessenjurk. Ik maakte als kind al tekeningen van de jurk die ik aan zou trekken, een echte Sissijurk (een film die ik als kind veel gekeken heb en heerlijk bij wegdroomde). Het is uiteindelijk niet een echte Sissijurk geworden, maar wel een jurk waarin ik me echt een dag prinses gevoeld heb. Een lange, wijde jurk, met een beetje blingbling. We hebben een prachtig feest gehad, een dag waar ik, nu bijna 7 jaar later, nog met veel plezier op terug kijk.

Een andere kinderdroom van mij was juf worden. Hier heb ik al vaker over geschreven. Een droom die ik ook waar heb gemaakt. Helaas heb ik moeten stoppen en wil ik voorlopig ook niet meer werken in het onderwijs. Maar de droom heb ik wel degelijk waargemaakt!

Een andere grote droom van mij was moeder worden. Een liefdevolle moeder die koekjes met de kinderen zou gaan bakken, die goed voor haar kinderen zou zorgen. Ook deze droom is uitgekomen (al zou ik wel wat vaker koekjes met ze mogen bakken). Ik denk dat ik het best goed doe als moeder, ik doe mijn best, ik hou intens veel van mijn kinderen. Ze groeien op in een liefdevol huis.


Dromen die nog niet uitgekomen zijn
Natuurlijk zijn er ook nog dromen die ik niet heb waargemaakt. Wie weet ga ik deze dromen in de toekomst nog waarmaken.

Een van mijn grote dromen die ik nu nog heb is een kinderboek schrijven. Ik zou heel graag zelf een prentenboek maken. Een prentenboek zoals Nijntje of woezel en Pip. Een kinderboek waar kinderen dol op zijn (al zijn het er maar een paar). Dit is en droom die ik als kind ook al had. Ik maakte vroeger al tijdschriften en die deelde ik dan uit (gooide het bij iemand in de brievenbus). Op dit moment heb ik al wel wat ideeën. Nu moet ik ze alleen nog uitwerken. Wie weet komt deze droom ooit uit!?

Een andere droom van mij is om ooit in een klein, schattig boerderijtje te wonen. Zo een die je wel eens langs de weg ziet, met mooie bloemen in de tuin, waar je kan genieten van een wijds uitzicht als je 's morgens aan het ontbijt zit.

Wie weet komen deze 2 dromen ooit nog uit.
Verder droom ik dat wij, als gezin, een gelukkig leven zullen hebben met elkaar, dat we veel leuke dingen gaan doen!

Wat voor dromen hebben jullie? En zijn er al dromen uitgekomen?

1 opmerking:

  1. Ik droomde van een groot gezin, een hutje op de hei. En stiekem leek het me fijn als ik schrijver zou kunnen worden. Eigenlijk zijn al mijn dromen uitgekomen! Met bloggen verdien ik mijn geld, ik heb vijf kinderen mogen krijgen en ik woon op het platteland. Ik bof!

    Ik vind je jurk trouwens prachtig!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen