dinsdag 16 juni 2015

Solliciteren, hoe staat het ermee.

Hierbij een update over mijn traject in het zoeken naar een andere baan. Nadat ik gestopt ben met werken heb ik eerst een tijdje rust genomen. Even tot mezelf komen na een pittige periode.

Snel daarna ben ik begonnen met een outplacementtraject, waarbij ik begeleiding krijg bij het vinden van een andere baan. Ik ben erg blij met deze begeleiding, ik krijg op deze manier de kans om goed te kijken wat bij mij past en wat me leuk lijkt om te doen. Verder krijg ik begeleiding bij het opstellen van mijn CV en de sollicitatiebrieven. Ik ben ook nog bezig met het opstellen van een elevator pitch. Verder heb ik psychologisch onderzoek gehad waarbij gekeken is naar welk niveau ik heb en wat bij mij zou passen.

Wat is er veel verandert de afgelopen jaren. Alleen al de manier van een CV opstellen is anders. Toen ik zo 'n 10 jaar geleden ging solliciteren had ik een behoorlijk uitgebreide CV. Tegenwoordig moet alles kort en bondig. De meest belangrijke personalia (naam, adres, geboortedatum), je opleidingen, een kort persoonlijk stukje waarin je beschrijft wie je bent en wat je zoekt en tot slot je werkervaring waarbij je ook kort aangeeft wat je werkzaamheden waren. Ik heb al mijn bijbaantjes van vroeger er niet meer ingezet, dat is nu niet meer relevant.

En toen kwam de eerste vacature die voor mij interessant is. Een baan waarbij ik telefoontjes moet beantwoorden, afspraken moet maken en gegevens invoeren. Een baan die op dit moment goed bij mij past. Een baan waarbij ik de deur dicht doe en dan is het klaar, een baan die goed te combineren is met mijn gezin. Mijn CV en de motivatiebrief zijn de deur uit. Nu is het afwachten geblazen.

Tot slot ga ik een aantal stages lopen. Dit om te kijken wat de taken zijn en of dat ook bij mij past. Op dit moment zoek ik administratief werk. Ik heb voor mezelf besloten om niet meer in het onderwijs te gaan werken. Dit omdat ik het gevoel heb dat het toch niet goed bij mij past.

Op dit moment heb ik dus een start gemaakt met solliciteren. Ik hoop dat er snel een baan op mijn pad komt die bij me past, waarbij ik ervaring op kan doen en eventueel de mogelijkheid krijg om me verder te ontwikkelen om zo uiteindelijk een baan te vinden waarbij ik mijn talenten ook in kan zetten!

1 opmerking:

  1. spannend...hoop dat je snel iets vindt wat bij je past. En die CV? dan heb ik ook een achterhaalde en oude CV voor in mijn bekwaamheidsdossier...Had ik ook geen idee van.

    BeantwoordenVerwijderen