maandag 13 juli 2015

Mamachallenge #2 zelf speelgoed maken

Over een tijdje gaan wij met onze tent kamperen in Oostenrijk. Heerlijk even weg uit het dagelijks leven thuis, even in een andere omgeving relaxen en tijd met elkaar doorbrengen. Maar voordat we er zijn hebben we nog een lange reis voor de boeg. En tijdens de reis zorg ik voor wat speelgoed voor de kinderen. Wat ik maakte deelde ik in deze post. We hebben ook schermpjes in de auto, maar ik wil niet dat ze daar de hele rit naar gaan kijken, dus bedacht ik de volgende activiteit voor in de auto: een viltbord met vormen. Hier kunnen ze van alles mee maken. Ik heb voor dit speelgoed veel inspiratie opgedaan op pinterest.

Benodigdheden:
Voor het viltbord heb je de volgende materialen nodig:

  • 2 houten snijplanken (ik kocht ze bij xenos voor €2,50)
  • Vilt in verschillende kleuren (ik kocht het bij de action)
  • Schaar
  • Lijm
  • malletjes om de vormen te knippen.



Hoe ga je te werk

  • Ik begon met een stuk vilt op de snijplank te plakken. Donkerblauw voor zoonlief en roze voor dochterlief. 
  • Daarna ben ik begonnen met het knippen van de vormen. Dit was een behoorlijke klus. Ik legde de vormen op het vilt en knipte er omheen. Ik knipte eerst een stuk van het grote vel omdat dat gemakkelijker knipt. 
  • Alle viltvormen deed ik in een ziplockzak om ze goed te kunnen bewaren.
  • Tot slot heb ik de borden in de kleine koeltassen gedaan, deze gaan mee in de auto en daarin zit van alles om de kinderen onderweg bezig te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten