donderdag 16 juli 2015

Mamachallenge #3 zomerse binnenactiviteit

Kamperen in huis


Als binnenactiviteit voor de mamachallenge bedacht ik dat het leuk was om in huis te gaan kamperen. Ik haalde de speeltent uit de schuur, pakte wat kampeerspullen van zolder (tafeltje, stoeltjes, slaapzakken) en zette het neer in de woonkamer. Ook pakte ik wat spelletjes erbij en legde boekjes in de tent. Al snel werd er druk gespeeld. Kijk mee naar ons dagje kamperen in huis.

Lekker slapen in de tent. Zo oefenen de kinderen gelijk met het werken met de slaapzak.

Een spelletje spelen voor de tent. Ik kocht dit Spelletje bij de lidl, dieren bij elkaar zoeken.

Al met al was het een zeer geslaagde activiteit. De kinderen speelden echt het kamperen na. Ook een stukje voorbereiding op de vakantie. Ook mochten de kinderen hun fruit in de tent opeten.

Wat als je geen kampeerspullen hebt
Ik begrijp heel goed dat niet iedereen deze spullen in huis heeft. Toch kun je ook dan een dagje kamperen in eigen huis. Met kleden, dekens of lakens maak je al snel van de eethoek een mooie tent. Met fleecedekens of andere dekens en kussens kun je ook een slaapplek creƫren. Je hoeft dus niet perse kampeerspullen in huis te hebben om deze activiteit uit te voeren.

uitbreiden
Ik heb het nu vrij simpel gehouden, maar je zou het spel ook vrij gemakkelijk kunnen uitbreiden. Dit kan door b.v. een keukentje erbij te betrekken of met takken een kampvuurtje te maken. Met een beetje creativiteit kun je veel uit deze activiteit halen. Veel plzier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten