donderdag 27 augustus 2015

Buisjes, was het wel nodig?

Vanmorgen, het is nog vroeg. Mijn man maakt me wakker. Ik heb de wekker niet gehoord. Ook niet gek want ik ben bij zoonlief in bed in slaap gevallen.
Snel spring ik onder de douche en daar begint het malen.
Ik ben niet zomaar wakker geworden op de kamer van mijn zoon. Ik was even bij hem gaan liggen om hem te troosten, want hij had erge oorpijn. En dat is niet de eerste keer dat hij dit heeft sinds hij buisjes in de oren heeft gekregen. Voordat hij buisjes kreeg had hij nooit last van zijn oren. Terwijl het toch meestal andersom is. De meeste kinderen die buisjes krijgen hebben vaak oorontsteking, zijn vaak verkouden. Maar mijn zoon had dat niet.
Daarom vraag ik me af of het bij hem ook echt nodig was. Toen we bij de KNO-arts waren had hij aan 1 kant een flink gehoorverlies. De arts had zijn oren net schoongemaakt, en toch hoorde hij niet goed. Vandaar het vermoeden dat er vocht achter zat, maar ze kon het niet helemaal goed zien. Toch maar buisjes, want hij hoorde echt niet goed.
Na de operatie vertelde de arts dat hij veel oorsmeer had weggehaald en dat had lang geduurd. Maar achter het trommelvlies was het schoon.
Bij mij blijft de vraag nu hangen of het echt nodig is geweest. Helemaal nu hij steeds last van zijn oren heeft.
Als het zo blijft neem ik weer contact op met de arts, want het is niet fijn om je kind zoveel pijn te zien hebben.


4 opmerkingen:

  1. Wat vervelend dat hij sinds hij buisjes heeft juist meer oorpijn heeft zeg! Zou het dan ook zo zijn dat als je ze er uit laat halen dit weer over gaat?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik mij dus ook al afgevraagd. Maar om ze eruit te halen zal hij weer onder het mes moeten. Ik wacht het nog even af, misschien is er ook een simpelere oplossing.

      Verwijderen
  2. Wat zielig voor hem. Hier geen ervaring mee. Wel oorpijn, vooral na zwemles, en oorontstekingen, maar geen buisjes. Neusspray en paracetamol gebruikte ik dan bij oorpijn. Soms vallen de buisjes er ook weer vanzelf uit heb ik wel eens bij mijn neefje gezien.
    Hopelijk is het snel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen