woensdag 9 september 2015

Wat ik deze herfst zeker ga kijken!

De dagen worden alweer korter en langzaamaan wordt het weer wat kouder. De zomervakanties zijn nu echt afgelopen en dat betekent voor de zenders weer een nieuw tv-seizoen. Vandaag wil ik jullie meenemen naar wat ik in ieder geval ga kijken de komende tijd. Aangezien wij (nog) geen netflix hebben moeten we het doen wat de tv-zenders ons te bieden hebben.

Allereerst start op 13 september het 4e seizoen van Penoza. Bij penoza draait het om Carmen en haar gezin. Na het overlijden van haar man, die voor de ogen van haar jongste zoon is doodgeschoten, glijdt Carmen steeds verder af in de criminele wereld. Eigenlijk was ik in seizoen 2 al een klein beetje afgehaakt, maar ik ben toch blijven kijken uit nieuwsgierigheid en hoop. Ik was afgehaakt omdat in seizoen 2 Carmen steeds verder wegglijdt in de criminele wereld en daarbij dingen doet (ontvoering met een slechte afloop, moord), waarvan ik had gehoopt dat ze het niet zou doen. Mijn hoop dat Carmen op het goede pad zou komen was vervlogen. Toch blijf ik nieuwsgierig. Vooral of het Carmen gaat lukken een "normaal" bestaan op te gaan bouwen met haar gezin en nieuwe man en zijn zoon of dat ze toch weer het verkeerde pad op gaat. Want een normaal leven is wat ze het allerliefste wil! Eind seizoen 3 werd ze voor de ogen van haar gezin neergeschoten op het moment dat ze willen vluchten om een "normaal" bestaan elders op te bouwen. Ik heb alleen gelezen dat seizoen 4 een "donkere" gaat worden, dus ik ben bang dat wat ik hoop niet gaat lukken.

De tweede serie die ik ga kijken is inmiddels alweer begonnen. Dat is namelijk Flikken Maastricht. Sinds een jaar of 2 volg ik het en ik blijf het leuk vinden. Er zit een langere verhaallijn in over de hoofdpersonen, maar omdat er ook elke week een nieuwe zaak wordt behandeld is het gemakkelijk om in te stappen en hoef je niet alle seizoenen gezien te hebben om het te kijken.

Waar ik erg nieuwsgierig naar ben is House Rules Holland. Bij dit programma verbouwen 5 stellen elkaars huis aan de hand van 5 regels. Het wordt gepresenteerd door Erik van der Hoff, die ook Het Blok en samenwonen presenteerde. Ik keek ook altijd graag naar Het Blok. Ik vond het leuk om te zien hoe stellen een complete bouwval in iets moois (of juist niet) wisten te verbouwen met een beperkt budget. Bij houserules laten de bewoners 5 regels achter over wat ze wel/niet willen qua kleur en stijl. Een jury bepaald door het geven van punten wie er naar de finale gaat. Het stel dat wint mag 2 jaar hypotheekvrij wonen. Ik ben erg benieuwd hoe het programma zal zijn. Vooral naar wat de stellen van elkaars huizen maken en of de bewoners van het huis er ook blij mee zijn. Het programma is inmiddels gestart en begint om 20.30 en wordt uitgezonden bij NET 5.

Waar ik inmiddels elke zaterdagavond van geniet is: "Ik vertrek." Hierbij worden gezinnen gevolgd die emigreren naar het buitenland om een camping, b&b of wat anders op te starten. Vaak stappen ze er toch ietwat naïef in, met te weinig geld, weinig kennis van de taal. Bijna allemaal willen ze hetzelfde weg van het gejaagde leven in Nederland en weg van de geldende regels in Nederland. Op dit moment wordt er door bekende Nederlanders teruggekeken op hun favoriete aflevering. Dit in het kader van 10 jaar Ik vertrek. Er wordt teruggekeken naar de desbetreffende uitzending. De bekende Nederlander legt uit waarom deze favoriet is en wat de verwachting is over de afloop. En er wordt met het gezin teruggekeken naar hun ervaringen. Ik vind het erg leuk om te zien of het ze uiteindelijk gelukt is of dat ze toch weer terug in Nederland zijn. Dit wordt uitgezonden op NPO 1 op zaterdag om 21.05.

Als laatste ben ik ook erg nieuwsgierig naar het programma: "Kinderen met camera `s, het ziekenhuis door kinderogen. Kinderen filmen met een eigen camera hun ervaringen in het ziekenhuis. Ze vertellen waarom ze er liggen en laten zien wat er allemaal gebeurt en hoe zij dat ervaren. Hoe beleven zij hun verblijf in het ziekenhuis. Dit wordt uitgezonden bij NPO 1 vanaf 17 november om 21.20.

En mocht het aanbod ons toch niet bevallen kunnen we altijd nog kijken of Netflix een optie is.

2 opmerkingen:

  1. Donderdag begint Overspel ( niet verwarren met overspel in de liefde,, hihihii). De eerste 2 seizoenen heb ik met veel plezier bekeken. Misschien ook nog een idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vertrek kijk ik ook elke week! Ik vind het altijd zo leuk om te zien hoe het nu met de mensen gaat!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen