woensdag 23 december 2015

Update!

Hier een kleine update over hoe het met mij, of eigenlijk met ons gaat.

Het zijn hectische weken geweest bij ons thuis. Dat begint al eind november als onze dochter jarig is. Dit jaar is ze 4 geworden en mocht dus de week voor Sinterklaas starten op school. Heftig voor haar, de drukste en spannendste week van het jaar beginnen op school. Gelukkig ging dit hartstikke goed, alleen was ze wel wat dwarser de afgelopen periode. Maar voor mij was dat ook best heftig. Ineens 2 kinderen naar school krijgen en vervolgens weer alleen terug naar huis. Het was erg stil in het begin, maar ik begin er nu aan te wennen.

De eerste week had ik het ook druk genoeg. Verschillende afspraken, cadeaus in huis halen voor Sinterklaas, huishouden. Kortom, de dagen waren goed gevuld. Inmiddels heb ik een beetje mijn ritme gevonden en heb ik ook wat meer tijd om dingen op te pakken die al veel te lang zijn blijven liggen. Ik zal me dus niet vervelen.

Toen de verjaardag van dochterlief geweest was werd het Sinterklaas. Ook een spannende tijd. Onze zoon had er dit jaar flink last van. Hij had pittige driftbuien, waardoor het niet altijd gezellig was hier in huis. Daarom hebben we ook besloten om  een dag eerder pakjesavond te vieren, zodat we niet 2 dagen vol spanning zouden hebben en dat is goed bevallen. Er was meteen weer een stukje rust.

En afgelopen weekend was zoonlief jarig. Hij is 6 geworden. Vooral zijn geboorte heb ik flink herbeleefd. Waarom weet ik niet, maar dit jaar kwam er weer veel naar boven. Iets wat elk jaar wel weer terugkomt is dat er toen hij geboren is veel sneeuw lag. Half Nederland lag plat door de sneeuw, wat er tot ver in januari gelegen heeft. Ik blijf dat bijzonder vinden. Verder besef ik nu dat hij wel heel groot aan het worden is. Soms mis ik dat kleine peutertje van 2. Maar nu is het ook erg leuk. Hij ontwikkeld zich in een razend tempo. Zijn eerste tand zit los, hij begint al wat te lezen en ook met zwemles maakt hij grote sprongen.

En dan ikzelf. Zelf heb ik het ook best druk gehad. Ik heb veel gesolliciteerd, wat helaas nog niks heeft opgeleverd. En ik had de job search club. Eén keer in de twee weken kwam ik met nog een aantal werkzoekenden samen en wisselden we ervaringen uit over het zoeken naar werk. Ik vond dit erg fijn. Ik heb veel tips gekregen en het zette me elke keer weer op scherp. Nu is mijn traject afgesloten en moet ik het zelf doen. Spannend maar ik weet dat ik het kan en dat het me gaat lukken. Ik kwam daar binnen aan het begin van dit jaar als een gebroken vrouw en vertrek daar nu als een sterke vrouw. Ik heb veel geleerd en het belangrijkste van alles: ik heb mijn sores achter me gelaten en ik kan met vertrouwen naar ee toekomst kijken!

Wat het bloggen betreft ben ik de laatste tijd minder actief geweest. Ik heb me vooral op mezelf en mijn gezin gericht. Ook heb ik goed nagedacht over wat ik wil met mijn blog. Hier schrijf ik binnenkort meer over. Ik ga in ieder geval weer meer schrijven en heb daar erg veel zin in!

En nu gaan we genieten van de vakantie en de hectiek van de feestdagen tegemoet. Gelukkig hangt hier niet veel spanning omheen en gaan we gezellige dagen tegemoet. Manlief heeft na vandaag ook lekker vakantie en we gaan leuke dingen doen met ons gezin. Ik kijk ernaar uit! Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen toe en alle goeds in 2016!


1 opmerking:

  1. Wat mooi dat die club met werkzoekenden je zoveel heeft gebracht en dat je daar zo sterk bent uit gekomen. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen